Contact
Keplerstr. 17
70174 Stuttgart
Office Hours
Prof. Brosch can be contacted by email (by participants of her exam colloquia).
R. Brosch (ed.). Ekphrasis in the Digital Age. Special Issue Poetics Today 39.2, 2018.
R. Brosch, Editor (In Zusammenarbeit mit Kylie Crane, Editor). "Visualising Australia: Images, Icons, Imaginations". WVT Verlag: Trier, 2014
R. Brosch, Editor (In Zusammenarbeit mit Rüdiger Ahrens und Heinz Anto, Editors). "Focus on Reception and Reader Response"."Angslistik - International Journal of English Studies". Heidelberg, Frühjahr 2013
R. Brosch (Hrsg. unter Mitarbeit von Ronja Tripp und Nina Jürgens): Moving Images – Mobile Viewers: 20th Century Visuality. Proceedings of the Conference at Stuttgart University. Berlin: LIT VERLAG, 2011.
R. Brosch/ In Zusammenarbeit mit: R. Pohl: Themenheft der Anglistik & Englischunterricht „ Victorian Visual Culture“. Heidelberg: Winter 2008.
Short Story: Textsorte und Leseerfahrung. Trier: WVT 2007.
English Summary, WVT Rezension von Herbert Foltinek The European English Messenger
R. Brosch/ R. Tripp (eds.): Visualisierungen: Textualität – Deixis – Lektüre.(Literatur – Imagination - Realität: Anglistische, germanistische und romanistische Studien Bd. 41) Trier: WVT 2007.
Krisen des Sehens. Henry James und die Veränderung der Wahrnehmung im 19. Jahrhundert. (Habilitation) Tübingen Stauffenburg Verlag, 2000.
Eleganz und Autonomie: Die Auffassung vom Weiblichen bei Jane Austen. Heidelberg
1984 (Dissertation)
In Preparation
Short Story Space: Spacialization in short Narratives.
The House of Fiction: Where literary characters live.
3D: A History of Depth Illusion.
Transportation: Australian Fictions and the Imagination of Removal/Dislocation
Antrag DFG: Adaptation of Short Stories
Internationalization of Australian Literature
“We”: Intersubjective Voices in Narrative Literature
Essays
„Images in Narrative Literature: Cognitive Experience and Iconic Moments”, in: Handbook of intermediality: literature - image - sound – music, ed. Gabriele Rippl. Berlin/Boston: De Gryuter 2015, 343-360.
„Experiencing Short Stories: A Cognitive Approach Focusing on Reading Narrative Space”, in: Liminality and the Short Story: Boundary Crossings in American, Canadian, and British Writing, ed. Jochen Achilles and Ina Bergmann. New York: Routledge 2015, 92-107.
„Dystopian Violence: A Clockwork Orange (Anthony Burgess 1962/ Stanley Kubrick 1971)”, in: Dystopia, Science Fiction, Post-Apocalypse, ed. Eckart Voigts-Virchow and Alessandra Boller. Trier: WVT 2015, 103-120.
"Poetic Genres in the Victorian Age II: Robert Browning's Dramatic Monologues and Elizabeth Barrett Browning's Love Poetry" in: (hrsg.) Sibylle Baumbach, Birgit Neumann, Ansgar Nünning, A History of British Poetry, Band 18. Trier: WVT 2015. 271-282.
"Literarische Lektüre und imaginative Visualisierung: Kognitionsnarratologische Aspekte" in: (hrsg.) Claudia Benthien, Brigitte Weingart, Handbuch Literatur & Visuelle Kultur, Band 1. Berlin: De Gruyter 2014. 104-20. Print.
“Introduction”, in: Brosch, R. and Kylie Crane (eds.). Visualising Australia: Icons, Images, Iconographies (KOALAS Bd. 11). Trier: WVT 2014, 1-17.
“Reading and Visualisation”, in: Anglistik: Focus on Reception and Reader Response, ed. Renate Brosch (2013) 24:2, 169-180.
“Introduction”, in: Anglistik: Focus on Reception and Reader Response, ed. Renate Brosch (2013) 24:2, 7-16.
"Mapping Movement: Reimagining Cartography in The Selected Works of T.S. Spivet" in: (hrsg.) Ingo Berensmeyer, Christoph Ehland, Perspectives on Mobility, Band 17. New York: Rodopi 2013. 49-67. Print.
„Lee Tamahori, Once Were Warriors (1994)”, in: Film. Part II, hrsg. Susanne Peters, Klaus Stierstorfer, Dirk Vanderbeke, Laurenz Volkmann. Teaching Contemporary Literature and Culture, vol. 3. Trier: WVT 2013, 507-525.
“Adaptation for the Postcolonial Community: Jindabyne's Contested Spaces“, in: Adi Wimmer, Henriette von Holleuffer (eds.): Australien: Realität, Klischee, Vision. Trier: Wissenschaftlicher Verlag, 2012, 81-92; reprinted in: Anglia - Zeitschrift für englische Philologie. Band 130, Heft 3, October 2012.
„Double Narration and Intersubjective Ethics in Bleak House“, in: Francesca Orestano, Norbert Lennartz (eds.), Dickens’s Signs – Reader’s Designs: New Bearings in Dickens Criticism. Rom: Aracne 2012, 143-167.
“The Figure of the Artist in David Lodge’s and Colm Tóibín’s Biofictions of Henry James”, in: Annette Pankratz, Barbara Puschmann-Nalenz (eds.), Portraits of the Artist as a Young thing in British, Irish and Canadian Fiction after 1945, A & E Bd. 81, Heidelberg: Winter Verlag, 2012, 299-315.
„Moving Images – Mobile Viewers. Conceptualising Ways of Seeing in the Context of Mobility“, in: Moving Images – Mobile Viewers. 20th Century Visuality, hrsg. Renate Brosch. Berlin: LIT Verlag, 2011, 7-26.
“Teaching Visual Culture in an English Literature Class”. Gabriele Linke (Ed.), Teaching Cultural Studies. Anglistik und Englischunterricht, Band 76. Heidelber. Universitätsverlag Winter, 2011, 199 – 223.
“Subjektkonzept als Grenzerfahrung in D.H. Lawrences “The Woman Who Rode Away” (1925”, in: Beatrice Nickel (Hg.), Die Poesie und die Künste als inszenierte Kommunikation. Festschrift für Reinhard Krüger zum 60. Geburtstag. Tübingen: Stauffenburg Verlag, 2011, 35 – 52.
“Response to the Article ‘The Role of the Reader in Peter Carey’s and Frank Moorhouse’s 1970s Short Stories’ by Valentina Adami”, in: Anglistik 21, 2: 2010, 181-186
"Art can do nothing without the collaboration of the beholder": Vernon Lee's Theory of Aesthetic Response, in: Christian Emden/ Gabriele Rippl (eds), Image Scapes. Studies in Intermediality. (Cultural History and Literary Imagination, vol 9) Oxford: Peter Lang 2010, 97 – 116.
Exhibiting Difference: The Museum as a Guide to Spectatorship, Locating Transnational Ideals, Walter Goebel/ Saskia Schabio (eds.). New York, London: 2010, 139-156.
"Migrating Images – Communal Experience " in: Semiotic Encounters. ed. Sarah Saeckel, Walter Goebel, Noha Hamdi. Amsterdam: Rodopi 2009.
"Vernacular Landscape: Narrative Space in Peter Carey’s True History of the Kelly Gang " Word & Image in Colonial and Postcolonial Literatures and Cultures, ASNEL Papers 14, Michael Meyer (ed.). Amsterdam: Rodopi 2009, 279-304.
“Bilderflut und Bildverstehen: Neue Wege der Kulturwissenschaft, Themenheft Forschung: Kultur und Technik, 2008, Nr. 4, 78-86.
"Empowering the Spectator: Ekphrasis as Strategic Response to the Power of Images "Symbolism: An International Annual of Critical Aesthetics, Volume 8: Ut Pictura Poesis: Literature and Painting, Daniela Carpi (ed.). Brooklyn: AMS Press 2008, 179-196.
"Victorian Challenges to Ways of Seeing: Everyday Life, Entertainment, Images, and Illusions "Victorian Visual Culture, Renate Brosch (ed.) Heidelberg: Winter 2008, 21-64.
"The Secret Self. Reading Minds in the Modernist Short Story: Virginia Woolf’s "The Lady in the Looking Glass”, REAL (Yearbook of Research in English and American Literature 24. Tübingen: Narr 2008, 195-214.
"Kate Grenville’s The Secret River "in: Teaching the Novel: Literature and Culture (2vols.), Susanne Peters/ Klaus Stiersdorfer/ Laurenz Volkmann/ (eds.), Trier: WVT 2008, Part I, 227-244.
"Weltweite Bilder, lokale Lesarten: Visualisierungen der Literatur " M. Schmitz-Emans/ G. Lehnert (Hg.) Visual Culture: Beiträge zur XIII. Tagung der Deutschen Gesellschaft für Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft. Heidelberg: Synchron 2008, 61-82.
"The Curious Eye of the Reader: Perspective as Interaction with Narrative "Seeing Perception, S. Horstkotte/ K. Leonhard (eds.) Newcastle: Cambridge Scholars Publishing 2007, 143-165.
"Visualisierungen in der Leseerfahrung: Fokalisierung – Perspektive – Blick " Visualisierungen: Textualität – Deixis – Lektüre. R. Brosch/ R. Tripp (eds.). Trier: WVT 2007, 47-86."Peter Carey’s True History of the Kelly Gang: Narrative Failure and the Mock-Resurrection of an Australian Legend " A History of Postcolonial Literature in 12 ½ Books. Tobias Döring (ed.), Trier: WVT 2007, 71-88.
"The Reception of Henry James in Germany from the Beginning to 1970", The Reception of Henry James in Europe. Annick Dupperay/ Paul Barnaby (eds). London: Continuum 2006, 101-126.
"Jack Davis's No Sugar: The Performance of History", Teaching Literature, Susanne Peters, Klaus Stiersdorfer/Laurenz Volkmann (eds.), Trier: WVT 2006, 65-84.
"Robert Brownings 'My Last Duchess': Fixierende Betrachtung und flüchtiger Blick", in: Bilderwelten: Strategien der Visualisierung in Wissenschaft und Kunst. (Literatur - Imagination - Realität Bd. 40), Peter Drexler/Judith Klinger (Hgg.), Trier: WVT 2006, 25-50.
"Das flüchtige Bild: Constantin Guys' Modeskizzen als neuer Weiblichkeitsentwurf", Kunst und Mode, hrsg. Gertrud Lehnert. Oldenburg: dbv 2006, 128-161.
"Looking at Women Looking: Female Portraits in the Gender Crisis", in: Imagendering II, gender forum 13 (2006), Beate Neumeier (ed.), www.genderforum.uni-koeln.de
"The Transnational Appeal of Aboriginality: Mudrooroo's Parodic Performance", Transgressions: Cultural Interventions in the Global Manifold, R. Brosch/ R. Kunow (eds.), Trier: WVT 2005, 15-28.
"Vernon Lees Theorie der ästhetischen Erfahrung: Grenzgänge der Empathie", in: Eine etwas andere Moderne, R.Brosch/I. von Rosenberg/ A.M. Stuby (eds.), (Feministische Studien 2, 2004), 194-207.
"Drover's Wives Transmogrified: A Short Story Sequence from Lawson to Moorehouse", Papers of the Salzburg Conference on 'Short Story, Novella, Tale' (2001), Wolfgang Görtschacher/Holger Klein (eds.), Tübingen: Stauffenburg 2004, 111-124.
"Die 'gute' Ekphrasis: Grenzgänge der Repräsentation", in: Ikono/Philo/Logie: Wechselspiele von Texten und Bildern. Berlin: Trafo Verlag 2004, 61-78.
"Visual Culture", in: The European English Messenger, vol. XIII, 1, Spring 2004, 32-42.
"Autofiktionen australischer Aboriginal-Autorinnen", in: Literatur und soziale Erfahrung am Ausgang des 20. Jahrhunderts. Christa Ebert/ Brigitte Sändig (Hgg.), Berlin: scripvaz-Verlag 2003, 121-136.
"Insidious Interiors: John Singer Sargent's Theatrical Versions of Domestic Portraiture". New Beginnings in Twentieth-Century Theatre and Drama: Essays in Honour of Armin Geraths. Christiane Schlote/ Peter Zenzinger (eds.), Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2003, 407-432.
"Das Never Never als Ort des Begehrens in Patrick Whites Voss", in: Fremdes Begehren: Transkulturelle Beziehungen in Literatur, Kunst und Medien. Eva Lezzi/ Monika Ehlers (Hgg.), Köln: Böhlau 2003, 395-406.
"Visual Victual: Victorian Iconographies of Dining", in: Proceedings of the Frankfurt Conference - Eating Cultures, T. Döring, S. Mühleisen, M. Heide (eds.), Heidelberg: Winter 2003, 209-239.
"Romancing the Condition of England", in: Nice Work?: Critical Perspectives on the Changing Nature of Labour, Leisure, and Unemployment in Britain (10th Brtish Cultural Studies Conference). Peter Drexler (ed.), Trier: WVT 2002, 9-32.
Artikel ("Jane Gallop", New Woman", "literarisches Portrait", "Subjekt/Objekt") in: Renate Kroll (Hg.), Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung: Ansätze, Personen, Grundbegriffe. Stuttgart: Metzler 2002.
"Verbalizing the Visual: Ekphrasis as a Commentary on Modes of Representation", in: Mediale Performanzen: Historische Konzepte und Perspektiven, J. Eming/ A. Jael Lehmann/ Irmgard Maassen (eds.), Freiburg i.Br.: Rombach 2002, 103- 123.
"The Conversation Piece: A Model for the Representation of the Family", Journal for the Study of British Culture, eds. B. Klein/ J. Kramer, B. Lenz/ J. Schläger, vol 2/ 2002: The Family and Its Others, Gesa Stedman, Jana Gohrisch (eds.), 197-208.
"The Funny Side of James: Gendered Laughter in and at Henry James", A History of Laughter. Manfred Pfister (ed.), Amsterdam: Rodopi 2002, 153-175.
"Nackte Akte: Repräsentationen weiblicher Körper und der böse Blick des Begehrens", in: Potsdamer Studien zur Frauen- und Geschlechterforschung 1.+2./2001, 89-102.
"Spectacular Emotions: Edmund Burke's Redefinition of Visible Identity", in: Engendering Images of Man in the Long Eighteenth Century. W. Göbel, S. Schabio, M. Windisch (eds.). Trier: WVT 2001, 22-37.
"Imperiale Imagination: Wordsworths metaphorische Neukonzeption der Dichtung", in: ZAA Heft 1/1, 2000, 31-43.
"The Pictorial Turn of Henry James", in: Anglistentag 1998 Erfurt: Proceedings. Fritz-Wilhelm Neumann, Sabine Schülting (Hgg.), Trier: WVT 1999, 445-455.
"Inszenierung, Visualisierung und Fiktionalisierung als Strategien der Herstellung von individueller und kultureller Identität: Vom historischen zum historiographischen Text in A.S. Byatts Romantetralogie", in: Anglistik. R. Ahrens (Hg.) 10, Heft 2, 1999, 49-65.
"Der Anfang von One of Our Conquerors: Funktionalisierte Obskurität im Roman", in: Literatur in Wissenschaft und Unterricht 29, Nr.3, 1996, 161-170.
Artikel in: Harenbergs Lexikon der Weltliteratur. Autoren - Werke - Begriffe. F.Bondy, I. Frenzel, J. Kaiser, L. Kopelew, H. Spiel (Hgg.), Dortmund 1989.
"Vision und Illusion: 'The Rime of the Ancient Mariner' von Doré illustriert" Germanisch-Romanische Monatsschrift. Conrad Wiedemann (Hg.), Neue Folge Bd. 39, 1989, 41-57.
"Vision statt Illustration: Shakespeare Graphiken 1918" Shakespeare Buch und Bühne: Katalog zur Ausstellung der Kunstbibliothek. Berlin 1986, 65-86.
Articles
“Experiencing Narratives: Default and Vivid Modes of Visualization”, Poetics Today, vol. 38, no. 2, June 2017, 255-272.
“What We ‘See’
When We Read: Visualization and vividness in reading fictional narratives”,
Cortex (special issue ed. by Adam Zeman, Matthew MacKisack, John Onians, Volume 105,
(August 2018), 135-143.
“Veranschaulichen/ Vergegenwärtigen”, in:
Erzählen: Ein interdisziplinäres Handbuch, ed. Matias Martinez. Stuttgart: Metzler 2017,
293-301.
“Henry James’ The Ambassadors,” in: Timo Müller (ed.), Handbook of the American Novel of the Twentieth and Twenty-First Centuries. Berlin: de Gruyter 2017, 131-147.
„Thomas Cromwell Our Contemporary: The Poetics of Subjective Experience as Intersubjective Ethics in Wolf Hall“, in: The Return of the Historical Novel? Thinking About Fiction and History After Historiographic Metafiction, ed. Andrew James Johnston and Kai Wiegandt. Heidelberg: Winter 2017, 163-183.
„The Iconic Power of Short Stories: A Cognitive Approach“, in: Literary Visualities: Visual Descriptions, Readerly Visualisations, Textual Visibilities, edited by Ronja Bodola and Guido Isekenmeier. Berlin: de Gruyter 2017, 165-200.
„Ekphrasis in the Digital Age: Responses to Images“, Poetics Today. 39.2 (2018), 225-243.
„Ekphrasis in Recent Popular Novels: Reaffirming the Power of Art Images“, Poetics Today. 39.2 (2018), 403-423.
„Lesen aus Sicht der Kognitionswissenschaften“, in: Grundthemen der Literaturwissenschaft: Lesen, hrsg. Von Rolf Parr und Alexander Honold, Berlin: de Gruyter 2018, 425-441.
“Improving Narrative: The Magus as an Ambivalent Lesson in Authenticity”, in: Recollecting John Fowles. Guido Isekenmeier and Gerd Baier (eds.), Münster: LIT Verlag 2018, 23-44.
“Reading Minds – Wolf Hall’s Revision of the Poetics of Subjectivity”, in: Hilary Mantel, ed. Eileen Pollard and Ginette Carpenter. Bloomsbury Academic 2018, 57-72.
„Reading Through the Body: The Damaged Mind in Tom McCarthy’s Remainder“, in: The Wounded Hero in Contemporary Fiction: A Paradoxical Quest, ed. Susana Onega and Jean-Michel Ganteau. Routledge 2018, 178-200.
Reviews
Jens Zwernemann. “Painting and writing have much to tell each other”: On the Conceptualization of Personal Identity in Modernist Painting and Literature. Trier: WVT, 2012, in: Anglia 2013.
Günther Jarfe. Die moderne britische Short Story. Berlin: ESV 2010, in: Anglistik 23.1 (2012), 221-222.
Philipp Horst, Language/Art - Artistic Representation between Poetry, Concept and the Visual (Horizonte 39), in: AAA (Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik), vol. 36:1 (2011), 82-84
Stuart Clark, Vanities of the Eye: Vision in Early Modern European Culture. Oxford: Oxford University Press, 2007. Und Richard Meek, Narrating the Visual in Shakespeare. Farnham: Ashgate, 2009. In: Shakespeare Jahrbuch 2011, 251-252.
Robert B. Pippin, Moral und Moderne: Die Welt von Henry James. München: Fink 2004, in ZAA 2006, 98-100.
Ralf Hertel, Making Sense: Sense Perception in the British Novel of the 1980s and 1990s. Amsterdam: Rodopi 2005, in: AAA (Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik) 31, Heft 1 (2006), 89-95.
Alexa Alfer/Michael J. Noble (eds.) Essays on the Fiction of A.S. Byatt: Iamgining the Real. Westport, Conn., London: Greenwood 2001, in: Symbolism: An International Annual of Critical Aesthetics, vol. 5, Rüdiger Ahrens (ed.) New York: AMS Press 2005, 431- 438.
Hans Werner Breunig, Verstand und Einbildungskraft in der englischen Romantik: S.T. Coleridge als Kulminationspunkt seiner Zeit, in: Anglistik, 2, 2004, 196-197.
Gesa Stedman: Stemming the Torrent: Expression and Control in Victorian Discourses on Emotions. 1830-1872, in: ZAA, Heft 4 (4), 2003, 459-461.
Anne-Marie Scholz, An Orgy of Propriety: Jane Austen and the Emergence and Legacy of the Female Author in America. WTV 1999, in: ZAA 3/2001, 291-293.
Monika Reif-Hülser (ed.), Borderlands: Negotiating Boundaries in Post-Colonial Writing. ASNEL Papers 4, Amsterdam: Rodopi 1999, in: ZAA, 2/2001.
T. Döring, C. Breinig (Hgg.), Figuren des Dritten: Erkundungen kultureller Zwischenräume. Amsterdam: Rodopi 1999, in: Anglia. Zeitschrift für Englische Philologie Bd. 118, Heft 2, 2000, 315-317.
Richard Studing, Shakespeare in American Painting. A Catalogue from the Late Eighteenth Century to the Present. Cranbury, N.J., London 1993), in: Shakespeare Jahrbuch. Deutsche Shakespeare Gesellschaft, W. Habicht, G. Klotz (Hgg.) Bd. 131, Bochum 1995, 282-284.
Verschiedene Rezensionen in der Literaturbeilage der Berliner Morgenpost.
Accepted for Publication
"Empowering the Spectator: Ekphrasis as Strategic Response to the Power of Images", Symbolism 2005, ed. Daniela Carpi
Projective Visualization: Kelly Iconographies in Peter Carey's True History of the Kelly Gang, Proceedings of GNEL/ASNEL Conference at Koblenz, June 2006.
"Art can do nothing without the collaboration of the beholder": Vernon Lee's Theory of Aesthetic Response, in: Christian Emden/ Gabriele Rippl (eds), The Irreducibility of Images: Intermediality in Contemporary Literary and Cultural Studies. (Cultural History and Literary Imagination) Oxford: Peter Lang 2010.
„Migrating Images and Communal Experience“, in: Semiotic Encounters, S. Säckel/ N. Hamdi (eds.)
55 Artikel für die Neuauflage des Kindler Literaturlexikons
Other Activities
"Friends, Foes, And Other Intimacies" International Australian Studies Association Biennal Conference, Hobart, 27.11. - 09.12.2014
Teilnahme am Workshop des Netzwerks "Literarische Visualität" Conference, in Stuttgart, 01. - 02.10.2014
Vortrag, Moderation und Teilnahme an der abschließenden Podiumsdiskussion auf der EASA Conference "Encountering Australia: Transcultural Conversations", in Prato, 23. - 30.09.2014
Teilnahme an der GNEL und GASt- Tagung Postcolonial Justice Conference, in Potsdam, 28.05. - 01.06.2014.
Im Rahmen der DFG-geförderten Anschubfinanzierung Teilnahme mit Vortrag am Symposium on Word-Image Interactions in Literature / Ekphrasis Application, Uppsala, 21. - 23.05.2014
Vortrag bei der International Short Story Conference, Wien Juni.2014
Vergleichendes Gutachten für die Berufungskommission zur Besetzung einer Assistenzprofessur für Englische Literatur am Englischen Seminar der Universität Zürich, April 2014
Vortrag auf der Konferenz, „Cognitive Futures in the Humanities“, an der University of Durham, England, April 2014.
DAAD geförderte Kurzzeitdozentur an der University of Pretoria in Südafrika im Februar 2014
Vortrag und Workshop für das Graduiertenkolleg in Bern 11. Und 12. Dezember 2013
Vortrag beim Workshop „Politics of Modernist Aesthetics“ an der Viadrina Frankfurt (Oder), 29.-30. November 2013.
Organisation eines Workshops „Gattungen“ für das DFG geförderte Nachwuchsnetzwerk „Literarische Visualität“
Vortrag und Moderation eines Panels auf der Narrative Conference Juni 2013 in Manchester
Feature Beitrag über Henry James‘ Roman What Maisie Knew im SWR2 „Wissen“ Programm, gesendet am 16.Mai 2013 um 8.30 Uhr.
Vortrag auf der IAUPE Konferenz an der Peking University, Juni 2013.
Vortrag auf der EASA Konferenz an der Université de Bordeau
Gastdozentur am St. Xavier College in Mumbai, Indien, Januar 2013.
Moderation der Autorenlesung von John Lanchasters „Capital“ (Kapital) im Haus der Wirtschaft, Stuttgart, anlässlich der Bücherwoche
Organisation und Ausrichtung der Zweijahrestagung der GASt (Gesellschaft für Australienstudien) mit der Konferenz „Visualising Australia“ vom 27.09. bis 29.09.2012 in Stuttgart.
Vertretung des Dekans bei der Abschiedsvorlesung und –feier für Prof. Heide Ziegler am 17. Juli 2012.
Seit Mai 2012 Mitglied im review board der ASNEL Papers (Rodopi)
Moderation der Autorenlesung von Christos Tsiolkas „The Slap“/ „Nur eine Ohrfeige“ im Literaturhaus Stuttgart am 6. März 2012.
Mitglied in der Kommission „Forschungsrating“ für die Pilotstudie Bewertung von Forschung („ Anglistik/Amerikanistik“) des Wissenschaftsrats seit Anfang 2011.
Stellvertretende Vorsitzende der Gesellschaft für Australienstudien seit Januar 2011, ab September 2012 erste Vorsitzende
Organisation der Jubiläumstagung des Deutschen Philosophischen Fakultätentages 25.-27. November 2010 in Stuttgart
Prodekanat seit WS 2010/11
2009: Mitglied im Sachkundigenausschuss für Kultur und Bildung des Gemeinderats Stuttgart
Konferenz: Moving Images – Mobile Viewers, Universität Stuttgart Februar 2009.
2008: Mitglied der IAUPE (International Association of University Professors of English)
Mitglied im Senatsausschuss für Gleichstellung seit 1.10.2008
Delegierte der Universität Stuttgart beim Deutschen Philosophischen Fakultätentag ab WS 2007
Klimaausstellung mit Workshop „North, East, South, West“ in Zusammenarbeit mit dem British Council, SS 2007, Universität Stuttgart.
„Punkt, Punkt, Komma, Strich: Visualität in Texten“, Konferenz Universität Potsdam, Januar 2006.
Sprecherin der mit Landesmitteln geförderten Graduate School "Visualisierungen/Visuelle Kulturen" 2004-2006.
„For Your Eyes Only? Visual Cultures/Gender/Globalisation“: Workshop mit Nicholas Mirzoeff, Januar 2004
Beiratsmitglied des Deutschen Anglistenverbandes 2002-2006.
Planung und Durchführung der Ausstellung "Images of Shakespeare: Kunst aus Berlin" anläßlich des 3. Internationalen Shakespeare Kongresses im Kunstforum. Erstellung des Katalogs Images of Shakespeare. Berlin 1986.
Jury des Helene-Richter-Preises vom Deutschen Anglistenverband
Mitglied im DFG-geförderten Nachwuchsnetzwerk „Literarische Visualität“
Moderation der Autorenlesung von John Lanchasters „Capital“ (Kapital) im Haus der Wirtschaft, Stuttgart, anlässlich der Bücherwoche